Magazin

RTÜK’ten ‘yayıncılık ilkelerini ihlal eden’ gündüz kuşağı programlarına ceza yağdı

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK), 6112 sayılı Kanun’un yayın ilkelerini ihlal eden televizyon programları yayınlayan kanallara çeşitli yaptırımlar uyguladığı bildirildi.

RTÜK’ten yapılan yazılı açıklamanın ardından Yönetim Kurulu, “toplumsal ahlakın ve aile değerlerinin hiçe sayıldığı” kuşak programlarının yayınlandığını inceledi.

İLİŞKİLERİ KESMEK VE CURSION

Gözetim dosyalarını görüşen Guvernörler Kurulu, 6112 sayılı Kanun’un yayın ilkelerini ihlal edenlere çeşitli yaptırımlar uyguladı. Buna göre FOX’ta yayınlanan ve moderatörlüğünü Fulya Öztürk’ün yaptığı “Umudun Olsun mit Fulya” programına “canlı yayında insanlar arasındaki çarpık ilişkileri ve diyaloglar sırasındaki küfürleri yansıttığı” gerekçesiyle para cezası verilmesine karar verildi.

STÜDYODA MAHKEME ALGISI YARATIN

Kanal D’de yayınlanan “Schweigen mit Ece Üner” programında “toplumsal değerlerin hiçe sayılması, aile kurumuna aykırı hukuka aykırı ilişkilerin ortaya çıkarılması ve taraflar arasındaki uyuşmazlığın mahkeme gibi stüdyo ortamında müzakere edilmesi” yer aldı. yayın ilkesinin ihlali ve sonuç olarak yapılan oylamanın ardından yayıncı hakkında idari işlem başlatıldı ve para cezasına çarptırıldı.

Show TV’nin “Didem Arslan Yılmaz ile Vazgeçme” programında, “evliliğin tarafları arasında boşanma aşamasındaki anlaşmazlıkların ve aile mahkemelerine konu bir durumun canlı yayında ele alınması”, “canlı yayın” olarak nitelendiriliyor. kanun ve örgüt para cezasına çarptırıldı.

CEZA SINIRLI KANALLARDA OLDU

RTÜK, Halk TV’de “Kamera Arkası” programında konuk İsmail Saymaz’ın CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’na yanıt verdiği bir kadını “eleştirdiği” için Halk TV’ye para cezası verdi.

Yönetim Kurulu, Tele 1’de yayınlanan “4 Soru 4 Cevap” programının izleme raporunu tartışırken, yayın konuğu Merdan Yanardağ’ın RTÜK üyeleriyle ilgili “sınırları aşan yayın hizmetleri, kişi veya kuruluşlarla ilgili” sözlerine yer verildi. eleştiri, onur kırıcı, küçük düşürücü veya karalayıcı ifadelerin “kaydedilemez” hükmünü ihlal ettiği gerekçesiyle yayıncıya para cezası verdi.

Aynı yayının başka bir bölümünde, Yönetim Kurulu, Yanardağ’ın, “Yayıncılık hizmetleri, insanları ırk, renk, dil, din, milliyet, cinsiyet, engellilik, siyasi nedenlerle ayrımcılık yapan veya aşağılayan programları içermemeli ve teşvik etmemelidir. ve felsefi ideoloji, mezhep.” “. ve benzeri sebeplerle.” diyerek Tele1’in para cezasına aykırı olduğuna karar verdi.

Yanardağ’ın “4 Soru, 4 Cevap” programına konuk olduğu “Hükümete, spor camiasına ve TRT’ye yönelik küfürlü sözleri” nedeniyle yayıncıya idari para cezası verildi.

RTÜK, “8. gün” programını da inceleyerek, “Manisa Belediye Başkanı Cengiz Ergün’e yönelik asılsız iddialar” nedeniyle TR 35 kanalına yaptırım uyguladı.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu